Przegląd nowości

Karaoke Sakralne i Capella Cracoviensis na festiwalu Boska Komedia

Opublikowano: poniedziałek, 08, grudzień 2014 21:28

Czy Mozart jest oryginalny? Czy Requiem Mozarta jest oryginalne? Czym różni się kopia od oryginału? Kto ma prawo kopiować, komu wolno naśladować, kto może podszywać się pod oryginał, a komu jest to zabronione? Czy istnieje przestrzeń, w której każdy może stać się kimś, kim nigdy nie mógł się stać?

Karaoke sakralne

Takie pytania mnoży spektakl Capelli Cracoviensis w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego. Dramaturżka Agnieszka Jakimiak układa tę litanię, by powoli doprowadzić zdesperowanych chórzystów Capelli Cracoviensis ku wybuchowi frustracji. Zawiedzione nadzieje, niespełnone obietnice, zduszone ambicje, a nade wszystko plecy. Plecy orkiestry, przesłaniające radosną perspektywę kariery, plecy, na które śpiewacy nie mogą już patrzeć. Wreszcie chórzyści dostają do ręki mikrofon, a co za tym idzie – władzę i scenę. Na własność. Ale własność ulotną, chwilową. Jak pisze Jakimiak: „W barze karaoke śpiewa każdy, ale nie każdy śpiewa to, co chciałby śpiewać najbardziej. Karaoke nie zawsze spełnia daną obietnicę. Jest niepokorne i przewrotne: lubi od czasu do czasu przypomnieć, że od trzymania mikrofonu nikt nie stanie się Mozartem. Karaoke udziela głosu Salierim."

Karaoke Sakralne MOZART Requiem w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego z udziałem śpiewaków Capelli Cracoviensis znalazło się w programie festiwalu Boska Komedia wśród najlepszych spektakli polskich teatrów minionego sezonu. Przedstawienie zostało również nominowane do festiwalowego konkursu Inferno, w którym co roku prezentowane są najbardziej dyskutowane spektakle ostatnich miesięcy.

Zapraszamy już 12 grudnia (piątek) do Filharmonii Krakowskiej.

                                                                                  (inf. własna)