GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMikołajki u Iuventusów
Strona 2 z 3
Pojawia się z tuzin cytatów m.in. z V. Beethovena, Habanery z Carmen Bizeta, Eine kleine i Symfonii g-moll Mozarta, Jeziora łabędziego Czajkowskiego, jest też coś z Brahmsa, ale reminiscencje muzyczne ukryte są także głębiej, bo np. do zilustrowania tragicznej śmierci muzykologa (potężna igła od gramofonu przebiła mu serce) pojawiają się w orkiestrze reminiscencje słynnego marsza żałobnego dla Zygfryda Ryszarda Wagnera z tetralogii Pierścień Nibelunga.
Jest też parodia, a może tylko echo różnych prądów w muzyce współczesnej, od minimalizmu do aleatoryzmu i sonoryzmu, choć przecież cała kompozycja Piotra Mossa jest w idealny sposób postmodernistyczna.
W tym przypadku postmodernizm należy rozumieć trochę bardziej „płasko”, jako muzykę w postmodernistycznym świecie, wywodzącą się z wielości kultur i środowisk, z których wywodzili się i korzystali współcześni kompozytorzy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |