GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZdradliwy Zamek
Strona 2 z 2
Szalenie efektownie zaprezentował się motoryczny finał, najpierw uwypuklający staccato fagotu,zaś koda zagrana dwa razy szybciej była nie tylko sprawdzianem dla smyczków, lecz także doskonałym świadectwem temperamentu i muzykalności. W Koncercie skrzypcowym A-dur K 219 W. A. Mozarta Michał Maciaszczyk zaprezentował się jako skrzypek lecz zaczął niefortunnie, zepsuł cały efekt intonując pojawiający się jakby „znikąd" pierwszy dźwięk zdecydowanie za nisko. Potem jednak mógł się zrehabilitować wykonując precyzyjnie Mozartowskie figuracje, jednak tutaj sporo satysfakcji odebrała mu orkiestra, której on nie potrafił wyciszyć, a grając sami nie mogli powstrzymać swoich emocji i skutecznie zagłuszali solistę, zwłaszcza w części I. Dopiero pod koniec dopuścili skrzypka do głosu, który z dużym rozmachem wykonał trudną kadencję Józefa Joachima. Część wolna koncertu była też zdecydowanie cichsza. Być może członkowie orkiestry usłyszeli, że jednak w sali jest jeszcze solista. Na zakończenie wieczoru Sinfonia Iuventus zagrała stosunkowo rzadko wykonywaną VI Symfonię C -dur D.589 Franciszka Schuberta. Ten taneczny niemal, pogodny i beztroski utwór mógł być zaakceptowany tylko w połowie. Fragmenty grane piano lub z solówkami instrumentów dętych drewnianych cieszyły ucho. Sekwencje tutti i forte z dodatkiem kotłów układały się jak odgłosy z blaszanej balii , płasko i homogenicznie. A szkoda, bo program koncertu był ułożony ze smakiem, zaś dyrygentowi nie brakowało talentu i temperamentu. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |