GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMorderca sam się naprasza
Strona 2 z 3
Książę Mantui – meksykański tenor Victor Campos Leal, który od pewnego czasu współpracuje ściśle z Operą Wrocławską, ma głos odpowiedni, choć w górnych rejestrach nie specjalnie okrągły, jest tutaj głównym rozgrywającym, zresztą zgodnie z intencją Michała Znanieckiego, który deklarował, że po kilku już podejściach do opery Verdiego najbardziej zaciekawił go ten wiarołomny, cyniczny i nieustannie zakochany osobnik.
Jego główną ofiarą jest Gilda – tutaj oddana w ręce i warunki głosowe pełnej wdzięku, dziewczęcej świeżości i kruchości Marty Brzezińskiej. Sopranistka dobrze radzi sobie z trudną partią wokalną, choć można w jej kreacji dostrzec znamiona jeszcze szkolnej poprawności, po której powinna przyjść pewność i swoboda.
Bardziej zdecydowana w swej kobiecości jest kolejna kochanka Księcia Magdalena w wykonaniu Anny Bernackiej. Ona zresztą ratuje życie księciu, a nawet w kulminacyjnej scenie wbija sztylet w ciało Gildy, choć w oryginale powinien to zrobić Sparafucile. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |