GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Requiem” Schnittkego i „IV Symfonia” Mahlera w Filharmonii Narodowej
Strona 2 z 2
Wcześniej, w pierwszej części koncertu zabrzmi Requiem, jedno z najpopularniejszych dzieł rosyjskiego kompozytora o korzeniach niemiecko-żydowskich – Alfreda Schnittkego. Skomponował je w 1975 r. początkowo jako muzykę do przedstawienia teatralnego Don Carlos Schillera. Składa się z 14 części, przy czym – co ciekawe – tradycyjnie końcowe w mszy żałobnej Lux aeterna zostało zastąpione przez Credo i powrotem początkowego Requiem aeternam. W utworze odnajdujemy charakterystyczną dla Schnittkego polistylistykę, dzieło zachwyca brzmieniową urodą, niezwykłą ekspresją, wchodzi w fascynującą interakcję z muzyczną tradycją. Oryginalnie, szczególnie w kontekście barwowym, przedstawia się nowoczesne instrumentarium Requiem: pięciorgu solistom i mieszanemu chórowi towarzyszą puzony, rogi, rozbudowana perkusja, gitara elektryczna, gitara basowa, czelesta, fortepian i organy.
W wykonaniu Requiem Schnittkego w Filharmonii Narodowej wezmą udział: Elżbieta Szmytka – sopran, Eliza Kruszczyńska – sopran, Anna Wierzbicka – sopran, Agnieszka Rehlis – mezzosopran, Vsevolod Grivnov – tenor. Chór przygotował Henryk Wojnarowski. Przed piątkowym koncertem zapraszamy do Sali Kameralnej (godz. 18:30) na spotkanie „Z muzyką o muzyce”, podczas którego o obu dziełach opowie (przedstawiając także przykłady muzyczne) Beata Stylińska, teoretyk muzyczny, redaktor Programu 2 Polskiego Radia. (inf. własna) |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |