opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




16 maj 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

52 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Uprowadzenie z Seraju” w Opéra de Nantes

Wprawdzie w jednym z wywiadów reżyser wyznał, że kierował się w swojej pracy uczuciami, jakie wzbudzała w nim mozartowska muzyka, stanowiąca rzeczywiście siłę tego trzyaktowego singspiela. Arias pragnął zatem przedstawić nam pozbawioną pretensjonalności i intymistyczną wizję „ludzkiej bezsilności wobec miotających nami namiętności”, a żeby to osiągnąć „wsłuchiwał się w każdą ornamentację, każdy oddech i każdy akcent, po to, by zrozumieć, jakie zabarwienie uczuciowe chciał kompozytor nadać poszczególnym słowom tekstu”.

Uprowadzenie z seraju,Nantes 3

Niestety deklaracje reżysera nie znajdują żadnego odzwierciedlenia w warstwie wizualnej, która rozczarowuje brakiem inwencji, atrakcyjności i teatralnej skuteczności. Dekoracje Roberto Platé posiadają charakter ponadczasowy i prowadzą swoistą grę z perspektywą. Tło sceniczne stanowią ramy wielkiego obrazu, ukazującego wypełnione chmurami niebo. Z kolei w scenicznym niebie dostrzegamy trzy potężne okna, którym symetrycznie odpowiadają znajdujące się na podłodze i wypełnione wodą baseniki. Sam pomysł jest nawet dość intrygujący, tylko że właściwie nie zostaje wykorzystany.

Uprowadzenie z seraju,Nantes 4

Przez cały czas przedstawienia Arias usiłuje bowiem „ogrywać” zabieg dzielenia przestrzeni scenicznej przezroczystą, regularnie spuszczaną spod sufitu zasłonką, która jednakże nie zakreśla żadnych miejsc akcji, tylko wprowadza niepotrzebny zamęt i nieporozumienia. Brakuje tutaj tak pożądanej iluzji, ale także i oczekiwanych aluzji, a tchnąca pustką scenografia nie zostaje bynajmniej zrekompensowana wypatrywaną z tęsknotą grą aktorską. Ta ostatnia ogranicza się jedynie do schematycznych i na dłuższą metę coraz bardziej irytujących gestów, powtarzanych bez końca i pozbawionych jakiegokolwiek znaczenia teatralnego. Co gorsza reżyser stara się nas na siłę rozmieszać, co powoduje, iż nawet w scenach komicznych, przywoływanych lekką i iskrzącą się humorem muzyką, pozostajemy zupełnie obojętni wobec mających bawić publiczność zwrotów akcji.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART