GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPo przygodę do Marienbadu
Strona 2 z 2
W pierwszej części spektaklu akcja jednak toczy się raczej niemrawo i stanowi tylko podbudowę do spiętrzenia emocji w części drugiej, kiedy konflikty między zazdrosnymi małżonkami a ich wypoczywającymi i bawiącymi się połowicami sięgają zenitu. Inscenizowanym dialogom towarzyszą piosenki Jerzego Derfla traktowane tutaj jako przerywniki. Styl muzyczny tych produkcji opiera się zarówno na popularnych balladach miejskich jak i skłaniających do tańca walcach serwowanych przez uzdrowiskowe orkiestry. Warto zaznaczyć, że choreografia w tym spektaklu jest dziełem Emila Wesołowskiego zaś kierownictwem muzycznym całości zajęła się Teresa Wrońska, absolwentka warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina (klasa fortepianu), a zarazem kierownik muzyczny Teatru Żydowskiego. Wszyscy wykonawcy przedstawienia zostali wyposażeni w mikroporty, które włączano w momencie przejścia z fazy mówionej do śpiewanej. Nie było to jednak bez wpływu na spójność przedstawienia, zwłaszcza, że nie wszystkim produkcje wokalne wychodziły równie dobrze, jak role mówione. W miarę zrównoważyła oba talenty wykonawczyni głównej roli Belli Izabella Rzeszowska. Swoją obecność w tej komedii zaznaczyli dobrzy aktorsko Henryk Rajfer i Jan Prochyra, ale wszystkie te postacie zbladły w mgnieniu oka, gdy w końcówce spektaklu pojawiła się na scenie Gołda Tencer w roli typowej mieszczki z Warszawskich Nalewek. Szkoda, że na tak krótko. Na koniec uwaga do reżysera świateł Ewy Garniec. Bardzo dobrym pomysłem wprowadzającym w nastrój podróży jest scena, w której sapaniu lokomotywy towarzyszą przesuwające się po dekoracjach światła przejeżdżających wagonów. Kiedy jednak lokomotywa wyraźnie przyśpiesza wagony toczą się wciąż w tym samym tempie. Między wrażeniami wzrokowymi i słuchowymi nie ma korelacji. W całości przedstawienie Marienbad pogodne i pełne humoru z pewnością będzie się podobać widzom. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |