opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




4 maj 2024       


Wydarzenia

  • Turandot 674-109.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

37 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Udana „Tosca” w Bytomiu

W tej inscenizacji Tosca przykrywa jego głowę surdutem, rzucając przy tym z pogardą kwestię „i przed nim drżał Rzym”. Jeżeli dodamy do tego prostą ale interesującą plastycznie scenografię i kostiumy to obraz bytomskiej Tosci będzie w miarę pełny. Muzycznie premierę przygotował Tadeusz Serafin, który wydobył z partytury nie tylko namiętności i kłębiące się w tej muzyce emocje, ale również narastający dramat. Prowadząc dobrze grającą orkiestrę z dynamicznym rozmachem zadbał o pucciniowską finezję brzmienia i cieniowanie frazy.

Tosca,Bytom 3

Jednak najnowsza bytomska Tosca to przede wszystkim dwie interesujące kreacje wokalno-aktorskie Ewy Vesin – Tosca i Adama Wiśniewskiego - baron Scarpia. Vesin stworzyła obraz porywczej, zakochanej kobiety, która jest w stanie uczynić wszystko dla miłości. Tosca w jej ujęciu gra pełną paletą emocji, od lirycznej czułości w duetach z Cavaradossim poprzez gwałtowną zazdrość, aż do pasji, nienawiści i pogardy w scenach ze Scarpią. Satysfakcję sprawiało piękne brzmienie jej głosu i subtelne prowadzenie charakterystycznej dla Pucciniego frazy. Z kolei Adam Wiśniewski stworzył demoniczny obraz Scarpi, wytwornego arystokraty o nienagannych manierach, który przykrywa nimi zimne okrucieństwo i cynizm z jakim dręczy Toscę. A że dysponuje przy tym potężnym barytonem dramatycznym o właściwym ciężarze gatunkowym i wolumenie to bezproblemowo pokonuje trudności swojej wymagającej roli. Partię Cavaradossiego powierzono Maciejowi Komanderze. Niestety, kolejny raz okazało się, że nie bardzo poradził sobie ani ze stroną wokalną (płaski matowy głos, siłowa emisja, nieciekawa barwa), ani ze stroną aktorską w budowaniu wiarygodnej postaci. Tak więc można powiedzieć, że była to Tosca bez Cavaradossiego. A szkoda!

                                                                             Adam Czopek


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART