GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSukcesy Opery Krakowskiej
Strona 3 z 3
Koncert został ciekawie ułożony, składał się z pięciu części, którym można by nadać nazwy: W kręgu Jana Kiepury, Najpiękniejsze arie operowe, Pieśni neapolitańskie, Słynne arie operetkowe, W kręgu musicali, zarzueli i pieśni latynoskich. Swoistym urozmaiceniem i uzupełnieniem śpiewu tenorów były występy tancerek baletu Opery Krakowskiej. Tenorzy nie zawiedli. Ich piękne głosy, doskonale wyszkolone i znakomicie prowadzone brzmiały i współbrzmiały (wiele utworów śpiewali razem) bezbłędnie.
Śpiewacy swoje interpretacje „uteatralniali” mimiką, gestyką, ruchem scenicznym, karnawałowymi gadżetami, traktując te interpretacje z przymrużeniem oka i bawiąc siebie i publiczność. W paru taktach fragmentów Rigoletta i Traviaty wtórował im gość honorowy i specjalny – Peter Dvorskỳ, światowej sławy tenor, dziś dyrektor Opery Słowackiej. A w finałowym Marszu Radetzkiego Johanna Straussa (ojca) batuta dyrygenta przechodziła przez ręce śpiewaków. Entuzjastyczne przyjęcie koncertu przez publiczność skłoniło zapewne dyrektora Opery Krakowskiej, Bogusława Nowaka, do obietnicy powtórzenia podobnego koncertu za rok. Mają swoje Sylwestrowe, Noworoczne tradycyjne koncerty Wiedeń, Drezno i wiele innych centrów kultury muzycznej, może mieć i Kraków swój Koncert Ostatkowy! Jacek Chodorowski |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |