opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 styczeń 2023       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

25 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Taniec czyli radość

Tak było ze wspomnianym już Kopciuszkiem z muzyką Rossiniego, tak jest z najnowszą inscenizacją Córki źle strzeżonej. Madia do zrealizowania swej wizji artystycznej tego sympatycznego dzieła wybrał wersję z muzyką zaadaptowaną przez Ferdinanda Herolda zawierającą motywy Rossiniowskie, np. z arii Almavivy z Cyrulika Sewilskiego, skoczne takty z Napoju miłosnego Donizettiego, czy przepracowane kompozycje Martiniego, ale również sam uzupełnił popularne układy taneczne Fredericka Ashtona o własne pomysły choreograficzne, jak najbardziej służące lepszemu zrozumieniu akcji i przyczyniające się do wizualnej atrakcyjności spektaklu. W pomyśle Madii na Córkę znalazła się synteza klasycznych układów tanecznych z elementami nawiązującymi nawet do polskiego folkloru - jak dożynkowy korowód - a również popisami pantomimicznymi i akrobatycznymi. To zwiększyło stopień trudności wykonawczych, ale znacznie przybliżyło spektakl szeroko pojętej widowni, od najmłodszych do całkiem dojrzałych. Tutaj każdy gest, każdy ruch o czymś opowiada, a twórcy spektaklu bawią się materią przedstawienia razem z widzami, w czym bardzo pomaga błękitno-szara scenografia i kostiumy w I akcje i słonecznie żółta w drugim, a także pomysłowe rekwizyty - tu uwagę skupia majestatycznie poruszający się po scenie traktor, jak z bajki. Warto odnotować bardzo zgodną kolorystycznie współpracę kanadyjskiego scenografa Kinsuna Chana i autorki ładnych kostiumów Małgorzaty Słoniowskiej.

Choć fabuła baletu nie jest specjalnie skomplikowana nie można tego powiedzieć o zadaniach, jakie Giorgio Madia przewidział dla tancerzy. Każdy z nich musiał bowiem stworzyć na scenie wyraźnie zarysowany charakter postaci i ten cel został przez głównych solistów zrealizowany w 100 procentach. Mamy więc wesołą, sprytną, ale także rozmarzoną dziewczynę Lisę (bardzo udana kreacja Pauliny Woś) i zadziornego, dynamicznego Colasa (w tej roli świetnie dysponowany i doskonale odpowiadający roli amanta Łukasz Ozga), Mamy tu popisową scenę charakterystyczną - taniec wdowy Simone, którą z humorem wykonuje Dariusz Raczycki i równie śmieszną rolę Thomasa w wykonaniu Piotra Oleksiaka. Wielkie brawa zasłużenie zbiera niewiarygodnie sprawny fizycznie Anatoliy Ivanov, któremu przypadła groteskowa rola pechowego narzeczonego Alaina. Rzecz dzieje się na wsi, gdzie czas wypełniony jest pracą w polu, zabawą i nieustannymi flirtami, co nadaje całemu przedstawieniu pogodny, sielski charakter, choć jest tu również pomysłowo zaaranżowana plastycznie i pantomimicznie gwałtowna burza. W całości spektakl Córki źle strzeżonej stanie się zapewne żelazną pozycją repertuaru Opery Wrocławskiej i będzie odwiedzany przez zróżnicowaną wiekowo publiczność, i wszystkich tych, którzy poszukują źródła nieskrępowanej radości, jaką niesie prawdziwa sztuka.

                                                                  Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART