GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Lulu" Albana Berga w Opéra National de Paris
Strona 4 z 5 Jedynymi elementami łączącymi arenę z tą zaimprowizowaną z tyłu widownią są drabiny, służące usiłującym wyrwać się spod wpływu Lulu samcom do szybkiej ucieczki. W tej oscylującej pomiędzy realizmem i symbolizmem inscenizacji ważną rolę odgrywają rozmaitego rodzaju akcesoria (jak przyjmująca wygląd namiętnie rozchylonych warg czerwona kanapa lub "upleciony" z podobnych warg dywan) oraz świetnie prowadzona przez Hansa Toelstede'a gra często zimnych i przenikających przez lekko uchylone drzwi świateł i cieni.
Bodajże najmocniejszą odsłoną tej porywającej plastycznym wyrafinowaniem, doskonałym wykorzystaniem przestrzeni, mistrzowstwem kreślenia psychologicznych portretów i różnicowaniem klimatów wizji jest scena finałowa, podczas której trzymający w podniesionych dłoniach noże i odziani jak w reprezentujących niemiecki impresjonizm z początku zeszłego wieku filmach mężczyźni zakrywają swymi plecami dokonywany na Lulu mord.
Kreacja tytułowej roli w wydaniu amerykańskiej sopranistki Laury Aikin - dominującej na scenie przez prawie trzy godziny - zapiera dech w piersiach niewyczerpaną energią, dramaturgiczną intensywnością i porażającymi możliwościami wokalnymi.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |