Jednym z jego uczniów był Philippe Devaux, francuski pianista, w którym Magin zaszczepił miłość do polskiej kultury. Owocem tej fascynacji są dwie płyty. Pierwsza, wydana w 2002, zawiera rejestracje dzieł właśnie Miłosza Magina, druga natomiast, z 2006, kompozycje Juliusza Zarębskiego. Album z utworami Magina został wydany przez niewielką francuską oficynę Passavant Music. Znajdziemy na nim Sonatinę (napisaną w 1982), Scherzo (1988), Małą suitę polską (1974), Tryptyk polski (1967), Tango (1997), Obrazki dziecięce (1952), Taniec czarownicy (1988) oraz II Sonatę fortepianową (1981).
Interpretacje Philippe'a Devaux cechują się klarowną artykulacją, precyzją rytmiczną oraz śpiewnością. Co istotne, artysta trafnie przekazuje idiom polskich tańców ludowych (na ogół tak trudny do uchwycenia przez obcokrajowców), które stanowiły dla Magina ważne źródło twórczych inspiracji. Folklor - czyli krakowiaki, kujawiaki, mazurki i oberki - pobrzmiewa nie tylko w Tryptyku polskim, ale również w Sonatinie i Małej suicie polskiej. Z kolei w programowych Obrazkach dziecięcych Devaux zaskakuje nas bogatą wyobraźnią, lekkością i quasi-improwizacyjną swobodą, a w Tańcu czarownicy i II Sonacie fortepianowej - ekspresyjnością i niebanalną wirtuozerią. Płytę polecam miłośnikom polskiej muzyki neoklasycznej, w oczekiwaniu na następne krążki z muzyką kompozytora.