GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOpera Reanimata w Krakowie
Strona 3 z 3 Głos artysty, wydawałoby się bez barier, brzmiał szlachetnie, metaliczna barwa była lekko przyciemniona, wykonanie zaś bardzo emocjonalne. Jego scenicznego brata - rywala odtworzył Francuz Florian Sempey. Aktualnie jest on solistą Opery w Bordeaux. Swą partię śpiewał wyjątkowo muzykalnie choć z pasją i stanowczością. Dobre warunki głosowe zademonstrował japoński bas (o górze barytona) Yasushi Hirano. To głos silny i dźwięczny w brzmieniu. Hirano wcielił się w tym wykonaniu w postać Wielkiego Inkwizytora Fra Antonia. Partię Laury Salviati, owej przyczyny intrygi dzieła, podjęła niezwykle utalentowana sopranistka polska, Aleksandra Buczek. Śpiewała znakomicie. To głos o pięknym brzmieniu, szerokim wolumenie, doskonale postawiony, nie tracący barwy w żadnym rejestrze. Jej koloratura była bezbłędna. W niewielkiej partii Henrietty swój ładny głos mezzosopranowy ukazała młoda artystka Jadwiga Postrożny, a także słowacki tenor Juraj Hollý (jako Paolo Monti), utytułowany laureat kilku konkursów wokalnych. Do wysokiego poziomu prezentacji walnie przyczyniła się Krakowska Orkiestra Festiwalowa i Chór Filharmonii Krakowskiej (przygotowany przez Teresę Majkę - Pacanek) pod kierownictwem doskonale czującego tę muzykę i wkładającego w wykonanie mnóstwo temperamentu i uczucia, dyrygenta Massimiliana Caldi. Jacek Chodorowski |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |