GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościO wrocławskim "Parsifalu" raz jeszcze
Strona 2 z 2 Tym razem za pulpitem dyrygenckim stanął Tomasz Szreder prowadzący ujmującą szlachetnością brzmienia orkiestrę z dużym wyczuciem, ogromem żarliwości i ekspresji, przez co nadaje muzyce niepowtarzalną atmosferę uroczystego misterium. Interpretacja Szredera ujmuje wewnętrzną spójnością i logiką muzycznego przebiegu. Dyrygent pozwala zarazem śpiewakom na swobodne i naturalne prowadzenie głosu, eksponując przy tym siatkę motywów przewodnich. Partię Kundry śpiewała Elżbieta Kaczmarzyk-Janczak ujmująca bogactwem brzmienia głosu co pozwala jej na kreślenie dwoistej natury Kundry subtelną kreską, co czyni z wyważoną ekspresją i bogactwem wyrazu. W jej dojrzałej pod każdym względem kreacji nie ma momentów przerysowanej ekspresji, chociaż chwilami przydałaby się bardziej wyrówna barwa głosu w wysokim rejestrze. Jest za to konsekwentna w budowaniu psychologicznego obrazu przemiany jej bohaterki. Johann Tilli w roli dostojnego Gurnemanza, tym razem nie tylko zaprezentował pełnię brzmienia swojego głosu od pierwszej do ostatniej sceny, ale ujmował również filozoficznym spokojem w budowaniu kreacji. Z bezmiarem cierpienia Amfortasa zmagał się z powodzeniem Bogusław Szynalski. Partię tytułowego bohatera śpiewał w omawianym przedstawieniu Nikolay Dorozhkin imponując mocnym i dobrze brzmiącym głosem pozwalającym mu bez większego problemu pokonywać wszelkie wokalne trudności partii Parsifala. Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |