GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDon Carlos
Strona 3 z 5
Dawno już nie słyszałem w tym teatrze tak gorącego przyjęcia jakie zgotowano tego wieczoru wykonawcom. W pieczołowicie dobranej obsadzie właściwie prawie nie było słabych punktów. Aleksander Teliga subtelną linią dyskretnego aktorstwa kreślił obraz króla Filipa II. Był jednocześnie władczy i okrutny, ale w zaciszu swojej komnaty okazał się zagubionym samotnym człowiekiem zdanym na łaskę Inkwizytora.
Kreacja podparta wieloma odcieniami wokalnej ekspresji, pozwoliła mu stworzyć przejmujący obraz swojego bohatera. Piękna, zaśpiewana z dużą kulturą kreacja, ujmująca dodatkowo stylowym prowadzeniem frazy! W niczym mu nie ustępowała Ewa Vesin, jako Eboli. Wytrawne aktorstwo świetne prowadzenie głosu, i temperament sceniczny pozwolił jej stworzyć kreację, o której długo będzie się pamiętało.
Trzecią bohaterką premierowego wieczoru okazała się Anna Wiśniewska- Schoppa, w partii nieszczęśliwej królowej Elżbiety. Zaprezentowała nie tylko głos o pięknej nasyconej barwie prowadzony z dużą swobodą i kulturą, ale również dobre wyczucie dramatu swojej bohaterki, której obraz wiarygodnie kreśliła. Równie wiele dobrego można powiedzieć o Adamie Szerszeniu w partii Posy. Miękki, pełen ciepła, ale kiedy trzeba nabierający dramatycznych tonów, głos pozwolił mu zbudować przekonywującą kreację, czego najpiękniej dowiódł w scenie śmierci. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |