GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościStrzelisty akt niewiary Siwego Księdza
Strona 2 z 2
Bardziej twór muzycznej retoryki niższczerej inwencji. Wiele w tej partyturze akademickiego pustotonia. Gdyby od niego zależeć miała ocena wiary autora, to budziłaby ona poważne wątpliwości. Tylko od czasu do czasu rozpoznać można rękę dawnego mistrza instrumentacji, wyczulonego na jakości kolorystyczne - po berliozowsku zorkiestrowana pastoralna Pieśń pasterzy z koncertującymi: altówką, skrzypcami i fletami.
Prawdziwy cud muzyczny dokonuje się w części poświęconej temu aspektowi działalności Jezusa, z malarstwem dźwiękowym przywołującym grozę burzy na jeziorze Genezaret.Jak zawsze, z satysfakcją słuchało się szlachetnego, gęstego w alikwoty barytonu Mariusza Godlewskiego w tytułowej partii, w ustępach poświęconych Kazaniu na Górze Ośmiu Błogosławieństw oraz w scenie modlitwy w ogrodzie Getsemani.
Wyrównanie brzmiał kwartet solistów w zakończeniu drugiej części, odmalowującym triumfalny wjazd do Jerozolimy, oraz w Stabat Mater. Imponujące wrażenie wywarła wielka fuga w finałowej apoteozie Zmartwychwstania. Alaksandar Chumała z solistami: Natalią Rubiś, Małgorzatą Pańko-Edery, Pawłem Pietrowem, Robertem Gierlachem i Mariuszem Godlewskim oraz zespołami orkiestry i chóru Filharmonii Krakowskiej włożyli wiele artystycznego trudu w przygotowanie Chrystusa, ale nie jestem przekonany, że w pełni na to zasługującego. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |