opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

62 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Kalejdoskop spojrzeń” Aleksandry Garbal

Na dwóch krążkach artystka nagrała w sumie 21 różnych „spojrzeń” i żałować należy tylko, że nie opatrzyła ich osobnymi tytułami, a poszczególne utwory, nazwijmy je miniaturami, różnią się stylistycznie od siebie. Pierwszy w kalejdoskopie jest muzycznym freskiem opartym na temacie Bogurodzicy.

 

CD Garbal 2

 

Kolejne 20 można by uznać za próbę przemarszu po historii muzyki ostatnich 150 lat, przy czym jednym z głównych środków wyrazu w kilkunastu początkowych, zapewne w dużej mierze improwizowanych „spojrzeniach", są typowo Lisztowskie, wirtuozowskie pasaże. Próbujemy więc stylu Debussy'ego, Skriabina, Rachmaninowa, zaczynamy jakby Balladę Chopina, potem Griega, Ravela z przejściem do Rusałki Dworzaka i już jesteśmy we współczesności. Trafiamy na echa rocka i minimalu, potem Zygmunta Krauzego z Ligetim, odzywa się Bacewiczówna, jakieś bliskowschodnie ethno i wczesny Messiaen, ale bez głosów ptasich. Ćwierkania i trele pojawiają się na drugim krążku zaraz po skalach używanych w muzyce Chin. Chwilowy postój w tym przemarszu daje stylistyka Szymanowskiego, znów Skriabina z Lisztem i docieramy do awangardy proponowanej przez Bogusława Schaeffera z zespołem MW2. Fortepian Calisia, na którym dokonano rejestracji, zaczyna być po trochu preparowany, coraz więcej strun jest uderzanych nie młoteczkami ale szarpanych palcami. To są już najbardziej płodne lata warszawskojesienne, sonoryzm, konstruktywizm itd. Zakończenie jest mocno rytmiczne, nieco brutalne jak u Bartoka, ale zarazem minimalistyczne, które wieńczy dwukrotne wybrzmiewające przejechanie palcami po wszystkich strunach fortepianu. Kto nie wierzy, niech sam posłucha.

                                                                                   Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART