GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościGadające żyrandole i zatyczki do uszu
Strona 2 z 3
Ale oczywiście to się młodszym bywalcom dyskotek i podziemnych klubów podoba, i oni nawet tańczą, do czego zresztą autorzy widowiska zachęcają. Spektakl w reżyserii Łukasza Twarkowskiego ma dosyć banalną fabułę, ale za to wyrafinowaną formę sceniczną. Próbuje się na publiczności zrobić wrażenie, że jesteśmy na statku kosmicznym, który leci donikąd.
Załogę stanowi sześć osób płci obojga, które dodatkowo mają swych dublerów – cyborgów, sztucznie stworzone inteligentne maszyny biologiczne, które, jak bogowie w mitach greckich, nie zostały zrodzone z ziemskiej matki. Podczas pobytu na statku poznajemy cechy owych przedmiotów humanoidalnych, które w nomenklaturze uczestników rejsu nie są ludźmi.
Można je prostym trickiem wyłączyć, zawiesić jak ekran w komputerze. Można też je traktować „z góry", choć publiczność nie jest w stanie odróżnić człowieka od humanoida. Nawet nazwy mają podobne, np. Kadet 11 i Kadet b-11. To wynika z kontekstu rozmów i dialogów ludzko-nieludzkich. I jeszcze na statku są inne urządzenia rozumujące i gadające, w tym ruchome reflektory sceniczne, a nawet wiszący nad widownią ogromny poradziecki żyrandol. Na statku, jak to na statku, jedni rozmawiają, inni jedzą, śpią, a nawet kochają się, choć seks jest zakazany. Stosunek erotyczny osób jednej płci oglądamy na ekranie jako akt bardzo intrygujący i kulturalny. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |