GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŚwiąteczny prezent od Olsztynian
Strona 2 z 2
Ten pierwszy w osobie reżysera Jerzego Jana Połońskiego, nie tylko za sprawą pomysłowej charakteryzacji i czarnego kostiumu (scen. Joanna Martyniuk) nabiera cech demonicznych, ale w drodze skomplikowanych zadań ruchowych na pograniczu figur choreograficznych oraz modulowania głosu tworzy postać wyjątkowo dynamiczną i malowniczą. Beata Olga Kowalska jako wspomniana partnerka sceniczna emanuje zaś chłodem i grozą, nie budząc cienia sympatii. Pod względem wokalnym na pierwszy plan wysunął się Grzegorz Pierczyński, co nie dziwi, skoro na co dzień jest solistą musicalowego Teatru Roma w Warszawie.
Wystąpił w podwójnej roli wspomnianej alegorii Mazur oraz fantastycznej Króla Sielawa, w drugim przypadku zwracając również uwagę zalotnie odsłoniętym torsem. Partytura składa się z songów, duetów i ansambli, scen zespołowych i tanecznych, w znacznej mierze przywołujących czysto pragnieniową wizję przeszłości tych ziem.
Tym razem Piotr Sułkowski ujawnił dotąd nieznany aspekt swojej działalności dyrygenckiej, wykraczającej daleko poza tradycyjny repertuar operowy i symfoniczny. Udowodnił zarazem, że i w tej dziedzinie posiada odpowiednie umiejętności. Ważną rolę w przedstawieniu odgrywa światło (Filip Marszałek), poczynając od kreowania baśniowych krajobrazów i malowniczych domostw na tle prószącego śniegu, kojarzących się z rozpowszechnioną ikonografią bożonarodzeniową, a kończąc na jego czysto ekspresyjnym zastosowaniu z użyciem kolorowych filtrów w celu syntetycznego zasugerowania klimatu i temperatury emocjonalnej poszczególnych scen. Można się zastanawiać, czy po tym przedsięwzięciu widowiska muzyczne na stałe zagoszczą nad Łyną? Ale to się dopiero okaże. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |