GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPrzetańczyć z Mickiewiczem ballady i romanse
Strona 2 z 2
Za ich pomocą przywołany zostaje okres wileńskiej młodości poety, któremu postaci użycza Krzysztof Kępka. Ale także jego pobyt w Petersburgu i wizyty w tamtejszym salonie Marii Szymanowskiej, w którą wcieliła się Marta Yıldız. Za pomocą tanecznych kroków i figur opowiedziana zostaje historia skłonności Mickiewicza do Maryli Wereszczakówny (tu tancerz miał okazję popisać się wykonywaniem entrechats) oraz znajomości z Marią Szymanowską i jej córkami, z których jedną, Cecylię, poślubi, ale już po przedwczesnej śmierci jej matki na cholerę.
Na koniec finał w wielkim stylu, a więc romantyczne Grand pas według Świtezianki korespondujące z królującymi w ówczesnym balecie ondynami (Sylfida czy Giselle). Wypełnia je pas de deux z podnoszeniem partnerki, w którym pod względem technicznym na pierwszy plan wysunął się Maksim Bierko jako Strzelec, bezbłędnie kreśląc piruety.
Dekoracje tworzyły tylne projekcje wnętrz (Krzysztof Antkowiak), a scenie wraz z rekwizytami (fotele) w zależności od sytuacji światła przydawały określonych barw. Mam jedynie pretensję do kostiumolożki Elżbiety Wójtowicz-Gularowskiej, że sylwetkę i tak szczupłego i wysokiego odtwórcy, typowego danseur noble, dodatkowo wydłużyła za sprawą bardzo wąskich spodni i długiej kamizelki. Na koniec ciśnie się pytanie, na kogo przyjdzie kolej, by zatańczyć w następnych spektaklach Cracovii Danza. Czy będzie to Matejko, bo nie było w tym gronie jeszcze malarza? Ale także kompozytora, a więc może Mozart albo Moniuszko? Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |