GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„W polskim Wilczym Jarze“
Strona 1 z 2
A właściwie białorusko-litewskim. Nie mylić zarazem z Wilczym Szańcem, choć obydwa są niemieckiej proweniencji. Dziady odbywane w tajemnicy w cmentarnej kaplicy z Widm Stanisława Moniuszki są do pewnego stopnia odpowiednikiem równie romantycznej, fantastycznej sceny odlewania magicznych kul z opery Wolny strzelec Carla Marii Webera.
Zresztą w I części Dziadów Mickiewicza pojawia Czarny Myśliwy, a więc Kacper z tamtego dzieĺa. Określone jako sceny liryczne łączą oryginalne strofy Mickiewicza, niekiedy wypowiadane na tle orkiestry, z numerami muzycznymi: ariami, duetem i chórami. Jerzy Radziwiłowicz w pełni wywiązał się z roli Narratora i Guślarza, choć zagubił na wstępie „żadnej świécy“, stanowiącej rym do wcześniejszej kaplicy. Atoli jego głosowi brakuje charakterystycznego, indywidualnego tembru, tak że nic na to nie poradzę, ale w uszach wciąż pozostaje mi niepowtarzalne brzmienie barytonu Leszka Herdegena z pierwszego słyszanego niegdyś przeze mnie wykonania tego dzieła pod Jerzym Katlewiczem. W rolach kobiecych wystąpiła Danuta Stenka. Jest to muzyka bezpretensjonalna, w znacznej mierze podążająca za tekstem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |