opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria




14 październik 2019       


Wydarzenia

  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

76 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Sposób na przerwaną karierę

Kilkanaście lat temu Liliana Kowalska, ówczesna szefowa baletu teatru Wielkiego w Poznaniu przyjęła do zespołu absolwenta gdańskiej Szkoły Baletowej Leszka Cegiełkowskiego. Artysta poza doskonałą aparycją wnosił pozytywne referencje od swych  pedagogów, w tym niegdyś wybitnego tancerza Kazimierza Wrzoska , który wykształcił go w klasyce i partnerowaniu. Ponadto legitymował się kilkoma nagrodami na konkursach baletowych i natychmiast zwrócił  uwagę choreografów, którzy zaczęli powierzać mu partie solistyczne: Emil Wesołowski w Harnasiach (Pan Młody) i Romeo i Julii (Parys), Sławomir Woźniak w Dziadku do orzechów (Książę) i Lorca Miasin w Greku Zorbie (John). Tej ostatniej roli nie zdążył już zatańczyć. Z dużą siłą bowiem odnowiła się szkolna kontuzja kolana, a leczenie i rehabilitacja okazały się mało skuteczne i trzeba było zrezygnować z tak dobrze zapowiadającej się kariery.

 

Dzielny Leszek przeszedł wkrótce na stanowisko solisty baletu do poznańskiego Teatru Muzycznego. Nadal dużo tańczył, ale wykonując zadania nieporównywalnie łatwiejsze i mniej obciążające , niż czołowe postacie repertuaru baletowego w Operze. 

 

Wkrótce zwabiony perspektywą zdobycia innej profesji, ale związanej ze sztuką tańca i z funkcjonowaniem narządów ruchu zaczął interesować się fizjoterapią. Nie przerywając pracy w teatrze pojął studia na Wydziale Zdrowia Publicznego Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji w Poznaniu. Po kilku latach kończy je obroną pracy magisterskiej „Tancerz baletowy jako podmiot badawczy. Znaczenie i obecność fizjoterapii w zawodzie tancerza”, pod kierunkiem dr Anny Różańskiej – Kirsche, jej promotora.

 

Mam przed sobą tę dysertację. Odpowiada ona na pytania o sferę medyczną i fizjoterapeutyczną tańczenia. Jak wpływa na stan zdrowia tancerzy, wydłużanie sprawności tanecznej, zapobieganie bólom i kontuzjom, oraz „podnoszenie bezpieczeństwa motorycznego w każdym aspekcie zdrowotnym w zawodzie tancerza”. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART