opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria




16 październik 2018       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

22 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Opera Królewska i akcja protestacyjna

Po obnażeniu nieuctwa, cwaniactwa i bezczelności reżyserów dopuszczanych do kiereszowania polskich spektakli operowych (co uczynił Jacek Marczyński w zamieszczonym na portalu internetowym kultura.onet.pl felietonie „Jak zrobić karierę?”), miło było znaleźć się na spektaklu Don Giovanniego Mozarta w Polskiej Operze Królewskiej w Łazienkach, gdzie obejrzałem przedstawienie 6 lipca.

 

Partię tytułową śpiewał Robert Gierlach. Był Giovannim wyśmienitym wokalnie, aktorsko i aparycyjnie, choć ostatnio nieco przytył (uważaj!). Rewelację przedstawienia stanowił młody bas Patryk Rymanowski, dopiero co zdymisjonowany z Teatru Wielkiego w Łodzi, kierowanego – mamy nadzieję chwilowo – przez trzeciorzędnego tenora i znowu „niedysponowanego” dyrygenta.

 

„Nie moje małpy, nie mój cyrk”, ale wyrzucając tak utalentowanego, pięknogłosego, świetnie dysponowanego i urodziwego solistę, podobno w trosce o poziom artystyczny, rządzący tenor powinien znaleźć się ewentualnie w chórze, a dyrygent na odwykówce i rencie!

 

W Teatrze Królewskim w Starej Oranżerii Donnę Annę rewelacyjnie śpiewała Gabriela Kamińska, Donnę Elwirę – nieco słabsza Tatiana Hempel-Gierlach, a Zerlinę – bezkonkurencyjna i boska Marta Boberska. Komandorem był obdarzony pięknym basem profondo Tomasz Raff, Masettem – Robert Szpręgiel, a Don Ottaviem – Leszek Świdziński, którego rodzaj głosu daleki jest od mozartowskich standardów, choć to bardzo dobry tenor i świetny operowy artysta.

 

Wysoki poziom przedstawienia wyznaczała przede wszystkim batuta Łukasza Borowicza. Coraz częściej poznają się na nim światowe centra muzyczne. W jesieni wybieram się do Paryża na cykl spektakli Hugonotów Meyerbeera, którymi dyrygować będzie w Opera Bastille.

 

Inscenizacja i reżyseria Ryszarda Peryta dla polskich miłośników opery jest rodzajem zadośćuczynienia po tym, co ostatnio musieli oglądać w Warszawie (bezczelna Carmen), Poznaniu (idiotyczny Napój miłosny), we Wrocławiu (bałamutna Capuletti i Montecchi) oraz Krakowie (powszechnie krytykowana Anna Bolena).


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART