GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŁódzki sentyment i poznański smutek
Strona 1 z 2
Przyjazdy do Łodzi, od lat niezbyt częste, to dla mnie chwile wspomnień, refleksji i spotkań z ludźmi ładującymi – jak powiedział kiedyś klasyk – akumulatory. Tak było w Anatewce, żydowskiej knajpie nieopodal hotelu Grand, w której panuje klimat judajskiej przeszłości. Wnętrza pełne przedmiotów, malunków i zapachów rozchodzących się w podobnych przybytkach tylko w Tel Avivie lub Jaffie. Z głośników płyną dźwięki przebojów w jidysz, piosenek husyckich i dawnych melodii hebrajskich, dyskretnie, aby nie przeszkadzać w toczących się rozmowach. Nie docierają tutaj konflikty, kontrowersje i odpryski z przywoływanej ostatnio bolesnej przeszłości. Siedząc w gronie przyjaciół, których osobista działalność nadaje ton życiu publicznemu i wizerunkowi łódzkiej kultury rozmawiamy o fenomenie Manufaktury, unikalnej urodzie ulicy Piotrkowskiej i atrakcji poruszania się po mieście rikszami. Zrobiło się późne popołudnie, a tu ciągle spora ilość tematów do omówienia. Długoterminowy plan operowych podróży Grand Touru, zorganizowanie jesiennego wyjazdu do australijskiego Perth, gdzie tamtejszy zespół baletowy rozpoczął właśnie przygotowania światowej premiery baletu Drakula w choreografii Krzysztofa Pastora z librettem Pawła Chynowskiego, perspektywa powstania w pobliżu Rewala łódzkiej wioski artystycznej na letnie prezentacje grupy teatralnej „Improatak” oraz dalszego rozwoju corocznego młodzieżowego obozu dziennikarskiego pod bojową nazwą „Potęga prasy”. Prosto z Anatewki udałem się na ul. Gdańską, gdzie w nowym i pięknym obiekcie Akademii Muzycznej na tyłach jej głównej siedziby w Pałacu Poznańskiego zapowiedziano kolejny program Salonu Absolwentów w ramach Święta Uczelni 2018, którego gościem był Zbigniew Macias. Następnego dnia w tych samych ramach anonsowano koncert laureatów konkursów muzycznych, których łódzka uczelnia artystyczna dorobiła się ilość zaiste imponującą. Prezentując konkursowy poziom grają oni na akordeonach, skrzypcach, altówkach, wiolonczelach, fletach, gitarach, klarnetach, saksofonach i fortepianach, pogrupowani w kwintety, tercety, duety i wykonania solistyczne. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |