opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria




22 wrzesień 2017       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

321 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Na dobry początek

Oby zawsze trafnie dobierał współpracowników, optymalnie kształtował repertuar, skutecznie kluczył poprzez zawiłe dylematy dyrektorskich obowiązków, był odważny, konsekwentny ale i… ludzki! O tym wszystkim myślałem, słuchając jego interpretacji Nabucca w wykonaniu uporządkowanego chóru i orkiestry, z należytą precyzją i dyscypliną, natchnionych sztuką dyrygencką wysokiej próby.

Rolę tytułową wykonał wileński baryton Dainius Stumbras, basową partię Zachariasza śpiewał krakowski solista Volodymyr Pankiv. Obaj na europejskim poziomie w mniejszych rolach Dorota Dutkowska (Fenena), Aleksander Zuchowicz (Izmael), Eliza Kruszczyńska (Anna), Edward Kulczyk (Abdallo) i Marek Paśko (Arcykapłan) – wszyscy mogący się podobać.

Natomiast nie opuszcza mnie zdumienie, gdy myślę o Annie Lichorowicz, wykonawczyni partii Abigaille. Posiada wszystkie walory, aby śpiewać tę rolę. Mocny, intensywny głos, w górnych rejestrach przechodzący w przejmujący krzyk, co może zagrozić wiszącemu nad wrocławską widownią zabytkowemu żyrandolowi. Na scenę wnosi energię, temperament i urodę autentycznej operowej divy. A jednak prowokuje wrażenie, że coś pęknie, załamie się pod naporem wokalnej ekspresji, wykraczającej poza granice dźwięku. Oby w profesjonalny sposób zapanował nad tym talentem dyrektor Marcin. Podobnie jak Lichorowicz, musiała śpiewać Giuseppina Strepponi – pierwsza Abigaille, towarzyszka życia, a później żona Verdiego, dysponująca silnym, ostrym, niezwykle sprawnym technicznie sopranem. Śpiewała jednak krótko.

Podczas całego spektaklu Nabucca trzymałem kciuki za przyszłe rezultaty pracy Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego w tym teatrze magicznym, z tym wspaniałym zespołem, w tym zniewalającym mieście.

Nigdzie tak jak tu nie zaznałem równie harmonijnego współdziałania z współpracownikami, przywiązania publiczności do swego teatru, bogatych i pożytecznych kontaktów z wrocławianami, ciągłej obecności dobrze pojmowanej operowej tradycji i klimatu, w który uprawianie sztuki było aktem niezapomnianych wzruszeń. No może jeszcze w Łodzi…?

Na dobry początek tego wszystkiego szczerze życzę dyrektorowi Marcinowi!

                                                                         Sławomir Pietras


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART