GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMódlmy się za Marszałka
Strona 1 z 2
Z ostatnich informacji wynika, że przyszłość Polskiego Teatru Tańca została zagrożona kuriozalnym bezsensem. Komisja konkursowa złożona z trójki fachowców (Wesołowski, Wycichowska, Sier), trójki dyrektorów resortu kultury różnych szczebli (Ministerstwo, Urząd Marszałkowski, Stowarzyszenie Dyrektorów), reprezentanta Komisji Kultury Samorządu, oraz dwóch przedstawicieli PPT przedstawiło Marszałkowi Wielkopolski kandydatury na następców Conrada Drzewieckiego i Ewy Wycichowskiej. Są nimi Iwona Pasińska i Anna Piotrowska. Pierwsza to niegdysiejsza solistka tego Teatru. Coś tam założyła, tu i tam zajmowała się ruchem scenicznym, czasem choreografią. Druga jest nieznaną szerzej funkcjonariuszką jako tancerka, choreograf i reżyser, co wiemy z internetowej biografii. Jest tam takie zdanie: „Zdobyła dyplom artysty-tancerza, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich i honorowany przez Ministerstwo Kultury…” Trzeba dużego poczucia humoru i tupetu, aby z takim dorobkiem startować w omawianym konkursie. Natomiast wygrywanie go jest czystej wody surrealizmem i kpiną ze wszystkich na raz zasad profesji. Powinni o tym wiedzieć głosujący w tej sprawie Wesołowski i Sierowa (reprezentująca ZASP). Cyniczną wydaję się postawa Wycichowskiej, promującej na swe następczynie półamatorkę oraz tancerkę, gwarantującą ewentualnie tylko dbałość o przyszłe propozycje choreograficzne dla swej protektorki. Natomiast obydwie mają równorzędne szanse poprowadzić PTT ku dalszemu bezsensowi, który w kuluarowych rozmowach określa się mianem „przetrwania”. Pozostałych członków komisji informuję, że tego typu i na tym poziomie formacje tańca w Europie, Ameryce i reszcie świata od Antarktydy po Afrykę nie są finansowane z kasy państwowej. Swe niszowe ambicje artystyczne zaspokajają zakładając fundację, szukając sponsorów, otrzymując dotacje celowe, albo zarabiają na własne utrzymanie dzięki poziomowi, popularności i licznym tournée komercyjnym. Na obecnym etapie nie grozi to Polskiemu Teatrowi Tańca, ani ze względu na repertuar, wirtuozerię tańca, urodę zespołu, ani wreszcie zainteresowanie publiczności, które od lat jest niewielkie i zdaje się, że ciągle maleje. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |