GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościGra musical, Trąbka śpiewa
Strona 1 z 2
Grażyna Posmykiewicz i Zbigniew Macias – dyrektorski duet łódzkiego Teatru Muzycznego wyraźnie stawia na repertuar musicalowy osiągając coraz lepsze rezultaty. Z sezonu na sezon Macias dojrzewa jako dyrektor artystyczny i obiecujący reżyser. Świadczy o tym jego inscenizacja musicalu Jesus Christ Superstar Webbera – Rice. Oglądałem spektakl 11 października i nie kryję zaskoczenia. Klarowne prowadzenie akcji, wyraźne zarysowanie postaci, trafne rozwiązanie scen zbiorowych, zastosowanie logicznych skrótów, wszystko to uczyniło przedstawienie zwartym i intensywnym. Również angielska wersja językowa okazała się zabiegiem uprawnionym. Przybliżyła klimat dzieła opowiadającego o ostatnim tygodniu ziemskiego bytowania Jezusa, w doskonałym zespoleniu muzyki z tekstem, tłumaczonym na telebimie. Na sukces niewątpliwie zapracowało rzetelne przygotowanie muzyczne solistów i zespołów, dobrze wpisujący się w inscenizację ruch sceniczny, scenografia Grzegorza Policińskiego, światła Tomasza Filipiaka oraz kostiumy Katarzyny Łagowskiej i Justyny Woźniak. Ważnym okazał się dobór obsady i realizatorów. Nie wszystkich. Na przykład rolę tytułową wykonywał Piotr Wojciechowski, który z wyobrażeniem Syna Bożego nie miał niestety nic wspólnego. Natomiast podczas spektaklu z dziury w podłodze scenicznej co chwila wychylał się tłustawy jegomość z siwiejącą brodą. Podczas przerwy mówiono, że to brazylijski dyrygent Jose Maria Florencio. Podczas ukłonów po przedstawieniu wyszedł na scenę i błaznując wymusił dodatkowe oklaski, nawet na stojąco. W 3 dni później uczestniczyłem w prezentacji Cyrulika sewilskiego w nowej, wspaniałej sali koncertowej Akademii Muzycznej przy ul. Żubarskiej. To wcale nie była – jak głosił afisz i program – wersja koncertowa arcydzieła Rossiniego. Stoi za tym prof. dr Piotr Myciński, świetny interpretator partii basowych w Łódzkim Teatrze Wielkim, przepędzony stamtąd przed kilkoma laty przez ówczesnego dyrektora, niegdyś posługującego się również głosem basowym. Natychmiast przechwycił go Poznań i Warszawa, a następnie Linz, Amsterdam, St. Moritz, Ryga, Lyon, Bazylea, Mastrisch, Enchede i Bonn. Dziś repertuar basso – cantante Myciński śpiewa niemal w całej Europie. Resztę czasu poświęca profesurze na Wydziale Wokalno – Aktorskim łódzkiej Akademii. Z jakże wspaniałymi rezultatami! |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |