GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Hymny”
Strona 1 z 2
Spektakl studentów Akademii Teatralnej wygląda jak rodzaj ćwiczenia przygotowującego do spektaklu dyplomowego, którego ostateczny kształt właśnie się rodzi. Nic nie jest przesądzone, ani czyj to będzie dyplom, ani kto wystąpi, znane są jakieś zręby, poszczególne wygłaszane, albo wyśpiewywane kwestie. Umowna dekoracja może sugerować półki sklepowe, ale to tylko domniemania.
Wykonawcy dyskutują między sobą, spierają się, zaczynają coś i nie kończą, powtarzają i w tym spektakl pt. Hymny,który oficjalnie ma czworo autorów: Anna Smolar – reżyseria, Natalia Fiedorczuk – libretto, Maciej Cieślak – muzyka i Mateusz Atman – scenografia, przypomina trochę sztuki Bogusława Schaeffera. Sprawa się komplikuje, gdy na scenie pojawia się małe dziecko, 8-miesięczna dziewczynka, raczkujące niemowlę. Tylko ona niczego nie gra, po prostu jest, ale zagarnia całą uwagę widowni i wykonawców spektaklu. To nierzadko wykorzystywana i powszechnie znana zasada teatralna – dziecko lub żywe zwierzę ma wizualnie pierwszeństwo na scenie. Jednak w tym przypadku ona (ono) jest nie tylko głównym bohaterem, ale zarazem tematem Hymnów. Ktoś się tym dzieckiem powinien zająć podczas próby (spektaklu), matka, opiekunka, wynajęta niania, koleżanki – studentki. Wszyscy podejmują próby ze zmiennym skutkiem, ale mimo, że dziecko jest spokojne, w ogóle nie przeszkadza, problem z minuty na minutę rośnie, powoduje nerwowość. W chwilach gdy dziecko krótko odpoczywa za kulisami jego „rolę” przejmują, trochę na zasadzie groteski, wykonawcy spektaklu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |