GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMET uczciło rocznicę smoleńska – „Agrypina”
Strona 3 z 4
Tyle się rozwodzę o stronie inscenizacyjnej, ponieważ tym razem w znacznej mierze górowała ona nad muzyczną. Joyce DiDonato w tytułowej roli świetnie odnajdywała się w założeniach reżyserskich, zrazu rozczarowując pod względem wokalnym. Zdawała się mylić barokowe melizmaty z belcantowymi koloraturami. Jednakże już w scenie z Poppeą w arii Non ho cor che per amarti udatnie zastosowała efekt echa, jeden z ulubionych chwytów barokowej retoryki.
A w arii Pensieri, voi mi tormentate, kiedy zdają się udaremnione wszelkie kalkulacje Agrypiny, sięgała po różne środki artykulacji, w tym zgoła werystyczne, by ukazać całą złożoność postaci wraz z jej chwiejnością nastrojów. Na tym tle szczególnie urzekało piękno prowadzenia kantyleny. Na słowa uznania zasłużył też inny przykład odwołania się do aktorstwa wokalnej natury, polegającego na wykorzystaniu przenikliwego, nieomal rażącego uszy wibrata w czasie rozstrzygającej konfrontacji z Klaudiuszem, kiedy ważą się losy jej i Nerona.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |