opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




18 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

67 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

MET uczciło rocznicę smoleńska – „Agrypina”

 

Inscenizacja rozgrywa się we współczesnych kostiumach i realiach, ale wynikająca z tego jej anachroniczność wobec antycznej historii nie przeszkadza, ponieważ przede wszystkim nie rozmija się z partyturą. Zwracało uwagę brawurowe ustawienie scen rozdawania przez Nerona jałmużny i jego wspomagania się heroiną w arii Come nube che fugge dal vento, a także zalotów Klaudiusza do Poppei, przybierających formę striptizu w jego wydaniu.

 

Agrypina,MET 8

 

Początek drugiej części przedstawienia (jedna przerwa przypadła w połowie drugiego aktu), rozegrany w scenerii baru, z taperem przygrywającym na klawesynie (sic!), gromadzi gwiazdy ekranu, wśród których rozpoznać można platynową blondynkę w typie Jane Harlow. Z kolei przydanie cech queerowych przybocznym z otoczenia Poppei przypomina, że podobne obyczaje panowały na dworze rzymskich cezarów.

 

Agrypina,MET 9

 

Za prawdziwe arcydzieło sztuki charakteryzacji uznać należy przydanie Kate Lindsey wiarygodnego wyglądu młodego mężczyzny jakim jest kreowany przez nią Neron (pierwotnie partia ta przeznaczona była dla kastrata), w najmniejszym stopniu nie rażąc sztucznością. Prowadzenie postaci polega natomiast na montażu syntetycznie uogólnionych wyrazów zachowań oraz transformacji emocji na ruch w przestrzeni, a więc bez zachowania ciągłości przeżyć w roli, w czym dopatrzyć się można nawiązania do metody biomechaniki aktorskiej z teatru Wsiewołoda Meyerholda oraz praktyki filmowej Lwa Kuleszowa.

 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART