GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDariusz Przybylski „Anhelli” – prapremiera w Teatrze Wielkim w Poznaniu
Strona 1 z 3
Cesare Siepi, najsłynniejszy bas lat 50-tych i 60-tych XX wieku, zapytany został kiedyś podczas wywiadu, czy nie lubi współczesnej muzyki, bo jej nie śpiewa. Odpowiedział: nie, to współcześni kompozytorzy nie lubią mnie, śpiewaka, a ja po prostu nie chcę sobie zniszczyć głosu i dalej śpiewać Mozarta, Verdiego, Rossiniego, Belliniego i Donizettiego.
Z oper powstałych w II połowie XX wieku na palcach jednej ręki można policzyć te, które nie zniknęły z repertuaru po jednym, ewentualnie dwóch, trzech wykonaniach, nie mówiąc o wejściu do „żelaznego repertuaru” teatrów operowych świata. Przyczyny były rozmaite, ale jedna z pewnością niezmienna: awokalność przejawiająca się głównie w braku potoczystych melodii oraz niezrozumieniu przez kompozytorów specyfiki głosu ludzkiego, traktowanego jak każdy inny instrument. W rezultacie wykonywali te dzieła przeważnie śpiewacy nie mający nic do stracenia, bo do Mozarta czy Belliniego i tak się nie nadawali. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |