GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Dialogi karmelitanek” Poulenca w Théâtre du Capitole w Tuluzie
Strona 5 z 5
Niestety w tę fantastycznie kreowaną atmosferę nie wpisuje się pozbawiona subtelności i skupienia interpretacja Jean-François Verdiera, pod którego batutą Orchestre national du Capitole brzmi dosyć ciężko, a pozbawiona ciągłości dramaturgicznej narracja muzyczna prowadzona jest jakby krótkimi i nieukładającymi się w zajmującą całość odcinkami.
Entuzjazmu nie wzbudza też prezentująca poprawny, ale jednak dość przeciętny poziom obsada wokalna, której najmocniejszymi filarami są dwie sopranistki: śpiewająca partię Konstancji Jodie Devos i kreująca rolę Matki Marii Anaïk Morel. Występującej jako Blanche de la Force Anaïs Constans brakuje natomiast delikatności i wyczucia psychologicznego portretu owej protagonistki, wszakże największym rozczarowaniem omawianej realizacji jest sprawna aktorsko, jednakże zaskakująca poważnymi wokalnymi problemami Janina Baechle w roli Przeoryszy de Croissy, niezdolna do plastycznego prowadzenia frazy i mająca duże trudności w atakowaniu wyższych dźwięków.
Brakiem odpowiedniej ekspresji i bezbarwną kreacją w pewne zakłopotanie wprawia nawet Catherine Hunold (pani Lidoine), która przecież jeszcze niedawno odnosiła na tej samej scenie znaczące sukcesy artystyczne. Wśród głosów męskich podoba się jak zawsze niezawodny Jean-François Lapointe w roli Markiza de la Force oraz wcielający się w jego syna, czyli Kawalera de la Force, Thomas Bettinger. W tym kontekście trudno się oprzeć myśli, że ta zjawiskowa realizacja sceniczna dzieła Poulenca zasługuje jednak na skompletowaną z większą starannością obsadę solistów. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |