GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Dialogi karmelitanek” Poulenca w Théâtre du Capitole w Tuluzie
Strona 3 z 5
Wszystkie odsłony zanurzone są w półmroku, w czarno-białym i unikającym koloru oświetleniu, które podkreśla opresyjność przedstawianej rzeczywistości i narastającą zgrozę położenia niewinnych sióstr zakonnych.
Olivier Py nie uwspółcześnia opery Poulenca ani nie dokonuje tak bardzo dzisiaj modnej transpozycji czasowej, wszakże jego sposób mierzenia się z treścią libretta przemawia bardzo intensywnie do współczesnego widza, przede wszystkim za sprawą doskonale ustawionej we wszelkich szczegółach gry aktorskiej i wyjątkowej umiejętności reżysera indywidualnego charakteryzowania każdej z postaci. Niektóre obrazy posiadają niezwykłą moc oddziaływania na publiczność i na pewno na długo pozostaną w jej pamięci. Jednym z nich jest scena długiej i wstrząsającej agonii Przeoryszy de Croissy, której wyciągnięta do Blanche, czyli teraz już siostry Blanki, w geście ostatecznego pożegnania dłoń nie może się już spotkać z ręką tej podopiecznej. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |