GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWachlarz w centrum uwagi
Strona 1 z 2
Plakat autorstwa Andrzeja Pągowskiego zawiadamiający o nowym wystawieniu Wesołej wdówki Franza Lehára ukazuje główny rekwizyt operetkowej intrygi. Czerwony wachlarz przechodzący z rąk do rąk i zawierający intymne zapisy może wywrócić do góry nogami ustabilizowany tok życia bohaterów, przykuwa więc uwagę widzów. Oczywiście wszystko kończy się dobrze, a perypetie wachlarza są tylko pretekstem do zaprezentowania zabawnej historii, gdzie miłość traktowana jest zarówno poważnie jak i koniunkturalnie, czysto materialnie.
Inscenizacji tej klasycznej operetki podjął się znany choreograf Henryk Konwiński, ale skoncentrował się na pewnym utanecznieniu wokalnych ansambli, pozostawił natomiast nieruchomo duety i arie, które stanowią o urodzie operetki. Akcja zatem rozwija się dosyć ślamazarnie i tylko talentowi aktorskiemu Adama Kruszewskiego w roli Barona Mirko Zety, zawdzięczamy to, że przedstawienie nie stoi w miejscu. Artysta ten górujący nad innymi wykonawcami świetnym głosem, posiadający przy tym absolutnie perfekcyjną dykcję i komiczne wyczucie staje się centralną postacią przedstawienia. Choć treść operetki sytuuje na wiodącej pozycji Hannę Glawari, w której pokazała się dawno nie oglądana Grażyna Brodzińska, to jednak reżyser nie dał zbyt wielu szans do pokazania jej fenomenalnych talentów aktorsko-tanecznych. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |