opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Papiez 131-178.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

88 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Domingo pomimo to kasowy

Agencja Assocciated Press na podstawie rozmów z kilkunastoma rozczarowanymi, poszkodowanymi i zawiedzionymi kobietami (w tej liczbie ośmioma śpiewaczkami i jedną tylko tancerką) ogłosiła, że najwybitniejsze zjawisko w sztuce operowej za naszego życia, jakim – obok Marii Callas – jest Placido Domingo, dopuścił się molestowania na tle erotycznym. Gdyby to było możliwe, podziwiam 78-letniego dziś wielkiego tenora, że miałby na to czas, ochotę, możliwości i zainteresowanie zważywszy na nieodstępującą go od wielu lat kochającą żonę Martę, w swej codzienności otoczony nieprzebraną liczbą wielbiących go pięknych i młodych kobiet. Gdyby zechciał je molestować, zostawiłyby niechybnie swych narzeczonych, mężów, posady i co tam jeszcze, podążając za charyzmą, pięknym głosem, energią, ciągle niegasnącą męską urodą i nienagannymi manierami króla sztuki operowej naszych czasów.

 

Trzy z rzekomo molestowanych twierdzą, że zmusił je do całowania w garderobie, pokoju hotelowym i na obiedzie. Gdyby za takie zdarzenia w polskich teatrach operowych wytaczać oskarżenia i procesy zamiast grać spektakle, siedzielibyśmy codziennie niemal wszyscy na policji lub w sądach.

 

Oto co w tej sprawie miał do powiedzenia sam Placido Domingo: „Zarzuty stawiane mi przez osoby, które nie wymieniono z nazwiska są niepokojące i nieprawdziwe. Mimo to bolesne jest, że kiedyś mogłem sprawić, że ktoś mógł poczuć się niezręcznie. Bez względu na to kiedy takie sytuacje się wydarzyły, nie miałem nigdy złych intencji. Ludzie którzy mnie znają wiedzą, że nie jestem osobą, która chciałaby kogokolwiek skrzywdzić. Jednocześnie zdaję sobie sprawę z tego, że normy według których jesteśmy obecnie oceniani różnią się od tych z przeszłości”.

 

Moja znajomość, a późniejsze kontakty zawodowe z Placido Domingo i jego Małżonką sięgają jeszcze lat siedemdziesiątych. Pamiętny spektakl Otella w Operze Hamburskiej, pierwszy po spaleniu się magazynów z dekoracjami. Nowojorskie Stiffelio na 30-lecie współpracy z MET. Wiedeńskie Opowieści Hoffmanna, po których niemal do rana adorowaliśmy Mistrza w jednej z luksusowych restauracji, w ekskluzywnym gronie członków prężnego domingowego fan clubu.

 

A jego związki z Polską, począwszy od zabrzańskiego koncertu z inicjatywy prof. Zbigniewa Religi, poprzez poznańską koprodukcję Andrea Chenier, wizytę Placido na próbie generalnej i udział w Poznańskich Warsztatach Operowych. A jeszcze jego – w kilkuletnich odstępach – występy we Wrocławiu, Łodzi i Poznaniu, nie mówiąc o partii Siegmunda w koncertowym wykonaniu Walkirii w Teatrze Wielkim w Warszawie, po którym bankietowaliśmy do późnej nocy u Magdy Gessler na koszt nieodżałowanego dr Jana Kulczyka.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART