GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSzekspir miłośny i krwawy
Strona 2 z 3
Inną cechą scalającą i charakteryzującą ducha przedstawienia jest muzyka grana na żywo i śpiewana przez zespół. Temu elementowi warto poświęcić więcej słów. Jest bowiem warstwa emitowana z nagrania, głównie fanfary zapowiadające wejście złego księcia Fryderyka, może trochę monotonna, ale niezbędna, gdyż żadne dekoracje nie sugerują akcji w ponurym zamczysku. Wszystko jest dziełem Mateusza Dębskiego.
Ale dużo bardziej klimatyczne są stylizowane, skoczne piosenki biesiadne śpiewane z akompaniamentem gitar. Dwaj aktorzy brząkają w sposób klasyczny, a jeden – Adam Matysek – gra głośniej, bo ma wzmocnienie i to służy za podkład.
Szczególne wrażenie wywołują grupowe rącze wejścia na scenę drużyny wygnanego księcia, z radosnym śpiewem, co wyraźnie oddziela te sceny od wcześniejszych lirycznych czy nostalgicznych, nadaje przedstawienie rys pełen ludycznego optymizmu. A na zakończenie – niespodzianka. Słyszymy głos Krystyny Jandy. Pani reżyser śpiewa o miłości, tyle, że z taśmy. – Uwielbiam tę historię – napisała twórczyni spektaklu – jej humor, różne sposoby mówienia o miłości, traktowania miłości i związku dwojga ludzi, przez postaci tej sztuki. Radość, kpina, wesołość, prostota, beztroska i młodzieńcze temperamenty, zapisane w tekście, zostawiały zawsze w mojej głowie uwodzące obrazy i wciąż chciałam je ucieleśnić. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |