GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Beatrix Cenci”Albero Ginastery w Opéra du Rhin w Strasburgu
Strona 4 z 6
Beatrix Cenci nie jest operą symboliczną, albowiem żadnej postaci czy idei nie zostaje przypisany konkretny instrument, motyw czy barwa orkiestry. Natomiast zważywszy na sposób, w jaki kompozytor oddaje za pomocą muzyki psychologię i głębsze uczucia poszczególnych protagonistów, możemy tu raczej mówić o dziele ekspresjonistycznym.
Warto zresztą zauważyć, że każdy z solistów szuka bardziej szorstkich niż powabnych i ciepłych barw swego głosu, a nawet jeśli pojawiają się w nim jakieś ozdobniki, to nie w celu uatrakcyjniania wokaliz, lecz paradoksalnie po to, aby celniej wyrazić wewnętrzny ból danej postaci. Dodajmy, że w szczególny sposób traktowane są głosy żeńskie, Beatrix i jej teściowej Lukrecji, albowiem to one są obiektami patologicznej tyranii Hrabiego. Meksykańska sopranistka Leticia de Altamirano elektryzuje publiczność w roli tytułowej porwanymi jak marzenia jej bohaterki trylami oraz tnącymi powietrze i graniczącymi z krzykiem dźwiękami w wysokich rejestrach, oddającymi przerażenie i poczucie obrzydzenia w stosunku do własnego ojca. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |