GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŁańcuckie rekomendacje: plenerowy jubileusz Moniuszki
Strona 1 z 2
Dziedziniec renesansowej rezydencji w Krasiczynie to wymarzone poniekąd miejsce dla inscenizacji, niejako w naturalnej scenerii, kontuszowego Strasznego dworu, lub co najmniej szlacheckiej sielanki, według określenia Zdzisława Jachimeckiego, czyli Verbum nobile. Zagościł tam tegoroczny Festiwal Muzyczny w Łańcucie. Z okazji przypadającego w tym roku dwusetlecia urodzin Stanisława Moniuszki poświęcono mu koncert, w ramach którego jego twórczość zaprezentowano na tle szerszej, zagranicznej panoramy operowej.
Wystąpiło kilka pokoleń śpiewaków. Poczynając od Adama Zdunikowskiego, którego atutem jest doświadczenie sceniczne i koncertowe oraz kultura muzyczna, pozwalające mu z równym powodzeniem i wrażliwością wykonywać repertuar belcantowy, a więc ten zrodzony w naturalnym dla siebie miejscu, czyli we Włoszech (kawatyna Nemorina Una furtiva lagrima z Napoju miłosnego Gaetano Donizettiego), jak i przeszczepionego na słowiański grunt (aria Stefana „z kurantem” ze Strasznego dworu). Podobnie jest w przypadku Urszuli Kryger, która zaśpiewała prostą piosnkę Broni Szemrze strumyk pod jaworem, jak i wielką arię tytułowej Dalili Mon cœur s'ouvre à ta voix z opery Camille'a Saint-Saënsa. Na drugim biegunie plasuje się młody aktor i baryton Hubert Zapiór, przed którym, po sukcesach na konkursach m.in. Ady Sari i Stanisława Moniuszki, wielka kariera stoi dopiero otworem. Świetnie ustawiony głos (swój warsztat wokalny doskonalił w nowojorskiej Juilliard School) o jasnej barwie i w pełni opanowana dykcja pozwalają mu z łatwością pokonywać stające przed nim wyzwania.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |