GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWizyta u Orchestre National de Lille
Strona 3 z 4
Druga grupa wariacji, stanowiąca środkową, powolną część koncertu, odbiega od pierwotnej tonacji, a charakteryzuje ją pełen skupienia i liryzmu klimat, który w interpretacji Gavrylyuka nie znalazł jednak oczekiwanego odzwierciedlenia. W dość „kanciastej” i wręcz brutalnej grze pianisty zabrakło delikatnych i subtelnych barw oraz plastycznego i odpowiednio cieniowanego frazowania, co pozostawało w nieprzyjemnym kontraście w stosunku do pastelowej kolorystyki brzmienia orkiestry.
Niefortunnie dobrany do tej części styl solisty znacznie lepiej pasował do żywiołowego charakteru zawierającego mocno podkreślane akcenty rytmiczne i dynamiczne finału, który wywołał entuzjastyczne reakcje publiczności. Zachęcony nimi Gavrylyuk podziękował wykonaniem Vocalise n°14 op. 34 Rachmaninowa w aranżacji Zoltana Kocsisa.
Prawdziwym świętem muzycznym okazała się zaproponowana w drugiej części koncertu IV Symfonia G–dur Gustava Mahlera, kolejne ogniwo zaprogramowanego na wiele miesięcy cyklu poświęconego właśnie symfoniom austriackiego kompozytora. W początkowym Allegro moderato Alexandre Bloch wprowadził spokojny i pogodny nastrój, wydobywając z tej części podszytą ironią wesołość, serenadowy akompaniament tematu głównego i śpiewność tematu pobocznego, eksponując też żartobliwe odzywki instrumentów dętych. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |