GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Lessons in Love and Violence” Benjamina w Opéra de Lyon
Strona 3 z 5
Do ostatecznej klęski monarchy przyczynia się jego wojskowy doradca Mortimer, zarzucający swemu władcy brak zmysłu politycznego i określający jego miłość do faworyta mianem trucizny. W spisku z Mortimerem pozostaje królowa Izabela, a cały dramat rozgrywa się na oczach dzieci królewskiej pary. Libretto Crimpa emanuje pełną przemocy atmosferą nawet wówczas, kiedy niektóre podszyte gwałtem i agresją sytuacje są jedynie sugerowane.
Wyjątek stanowi porażający i dobitnie ukazany epizod, podczas którego doprowadzona do wściekłości roszczeniami królewskich poddanych królowa rozpuszcza w occie cenną perłę, a następnie karze ów „wzbogacony w wartości” napój wypić jednemu ze skarżących się petentów.
Inna ponura sytuacja pojawia się wówczas, kiedy zyskujący po śmierci Gavestona wielką władzę Mortimer zmusza Księcia do prowadzenia przesłuchania biednego szaleńca - którego wina polega na tym, że idąc za radą swego kota uzurpuje sobie prawo do korony - a następnie do uczestniczenia w jego egzekucji. Całe dzieło utrzymuje publiczność w stałym napięciu, mającym swe źródło w miłosnych, seksualnych czy politycznych frustracjach poszczególnych protagonistów. Jest ono też podsycane przez elegancką, ale ulegającą obsesji dotyczącej swego własnego wizerunku Izabelę, niemogącą pogodzić się z porażką życia małżeńskiego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |