GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDyrektor Roman Osadnik o tragedii Cio-Cio-San i „Madama Buterfly”
Strona 8 z 10
Jest to znakomita orkiestra symfoniczna, która również wykonuje dzieła wokalno-instrumentalne. Występująca w spektaklu Aleksandra Kurzak i Roberto Alagna z Sinfonią Varsovia świetnie się rozumieją co jest bardzo istotne dla wykonania opery. Nagrali wspólnie wiele utworów. Ostatnio ukazała się ich współna płyta Puccini in love.
Przed laty Wrocław, za sprawą dyrektor Ewy Michnik, słynął z plenerowych megawidowisk operowych, przypomnę tylko „Giocondę” Amilcare Ponchiellego na Odrze, gdzie scena była na specjalnych pontonach, zakotwiczonych w pobliżu kościoła i biblioteki na Piasku, „Napój miłosny” Gaetano Donizettiego i „Holendra tułacza” Richarda Wagnera na Letniej Scenie Operowej zbudowanej na Pergoli przy Hali Stulecia. Publiczność gromadziła się nie tylko z całej Polski, ale również z zagranicy, tak jak na renomowanych festiwalach letnich w Weronie, Bregencji, Glyndebourne czy Salzburgu. Może wybiegam za daleko w przyszłość, ale czy myśli Pan, że Warszawa ma taki potencjał, aby zaprezentować 3-4 realizacje operowe w okresie letnim?
Potencjał taki niewątpliwie jest. Myślę, że taka prezentacja oper cieszyła by się dużym powodzeniem. Dziś na kilka dni przed realizacją Madama Butterfly myślę tylko o tym jednym spektaklu. Ogrom przygotowań i wyzwań jaki jest przed nami moją perspektywę skróciły tylko do tego jednego przedstawienia. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |