GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Łaskawość Tytusa” w Opéra Royal de Wallonie w Liège
Strona 3 z 4
Ponieważ zaś wspomnieliśmy już o mitologii, to łatwo zrozumieć, dlaczego reżyserzy przedstawiają każdego z protagonistów w symbiozie z jakimś zwierzęcym czy roślinnym elementem. W pierwszym akcie wszyscy bohaterowie oscylują w dziewiczym, niczym jeszcze nieskażonym świecie przyrody, a niektórzy z nich prezentują się pod postacią pół-ludzi i pół-zwierząt, począwszy od przypominającego centaura Tytusa.
Vitellia odziana jest w czerwony kombinezon i ma na głowie punkową fryzurę, będąca symbolem czystości i niewinności Serwilia ciągnie za sobą białą suknię, zaś Anniusz kojarzy się z wyobrażeniem archanioła. Z kolei Publiusz jest leśną istotą o wielkich dłoniach z pazurami, a Sekstus został ubrany w iście kosmicznym stylu.
Z góry zwisają liczne liny, na których ewoluują akrobaci, wypełniając odtwarzany las życiem. W akcie drugim, po tym jak Sekstus wyrusza popełnić zbrodnię na Tytusie, bujna roślinność ustępuje miejsca skalistym elementom, co odbiera całemu obrazowi plastyczną atrakcyjność, ale nie pozbawia go utrzymującej uwagę widza w napięciu ekspresji. Do jej wzmacniania przyczynia się oryginalnie i precyzyjnie ustawiona gra aktorska, wprowadzenie aktywnych statystów (wśród nich dziecko i starzec), a także wiele intrygujących pomysłów: na przykład towarzyszące Vitelli cyklopy czy fruwający w przestworzach Anniusz. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |