GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBeethoven jako zwierzę
Strona 2 z 3
Choreograf Ivan Cavallari dokonał bowiem niezwykłego przetworzenia genialnej muzyki na taniec neoklasyczny tworząc, jak kompozytor, ciągi fraz, kulminacje, przetworzenia, wariacje, modulacje itp. zgodne z myślą zawartą w partyturze. Można przysiąc, że Ivan Cavallari jest posiadaczem niezwykle rzadkiej u artystów cechy zwanej synestezją, potrafi połączyć w swojej osobowości twórczej kilka dziedzin sztuki, które się wzajemnie przenikają.
Muzyka wywołuje więc u niego konkretne wizje ruchowe, kolorystyczne, czy w ogóle cielesne. Jeśli w dźwiękach kompozytor sugeruje nam jakiś konflikt, problem albo zagadkę, to w umyśle choreografa tworzy się taki sam konflikt, problem czy zagadka przełożona na ruch głowy, ręki, całej sylwetki, albo kilku tańczących osób. – Muzyka Beethovena jest ogromną falą, która nakrywa nasze ciało i spowija duszę – powiedział wybitny choreograf, i właśnie cały spektakl-koncert jest taką falą wypełnioną niezwykłymi znakami tanecznymi, sugestiami, zbiorowymi i solowymi prezentacjami tego, co nam opowiada czysta, nieskażona żadnym dodatkowym komentarzem muzyka. Współautorami widowiska Ivana Cavallariego byli oczywiście autorka dekoracji i kostiumów Anna Chadaj, reżyser światła Michał Głaszczka i autor dosyć kontrowersyjnych projekcji video – Krzysztof Niemczycki. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |