GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Dante” Benjamina Godarda w Opéra de Saint-Etienne
Strona 5 z 5
W obsadzie wokalnej najbardziej podoba się imponujący pięknie nasyconym barytonem i umiejętnie ukazujący zmienne emocje najpierw szukającego zemsty, a w finale okazującego wielkoduszność Bardiego Jérôme Boutillier. Dużo dobrego można też powiedzieć o finezyjnie niuansującej każdą frazę sopranistce Sophie Marin-Degor, kreującej z dużą wrażliwością postać Beatrycze, oraz przekonująco śpiewającej partię jej powierniczki Gemmy holenderskiej mezzosopranistce Aurhélii Varak.
Tym większa zatem szkoda, że tytułowej roli nie podołał zdradzający wyraźne problemy techniczne i nieprzyjemnie odbarwiający głos w górze skali tenor Paul Gaugler. Benjamin Godard wielokrotnie powtarzał, że nigdy nie zajrzał do żadnej partytury Wagnera, a jego demonstrowany upór odnośnie nie poddawania się zachodzącym wówczas rewolucyjnym zmianom w estetyce muzycznej skutkował przyklejaniem mu etykietki „spóźnionego romantyka” lub - w ostrzejszej wersji - „reakcjonisty”.
A przecież dzięki zjawiskowej interpretacji młodego estońskiego dyrygenta Mihaila Gertsa, prowadzącego z wielkim zaangażowaniem Orkiestrę Symfoniczną Saint-Etienne Loire, partytura Dantego odkrywa przed słuchaczami oscylującą pomiędzy kameralną intymnością i upodobaniem do rozbudowanego fresku narrację muzyczną, urzekającą plastyczność orkiestracji, oryginalność nieunikających dysonansów brzmień czy liryczny rozmach. Dobrze się zatem stało, że miłośnicy sztuki lirycznej mają okazję poznać ten repertuarowy rarytas, będący zarazem cennym świadectwem talentu przedwcześnie zmarłego twórcy. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |