opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




20 marzec 2019       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

28 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Czy duchy mogą straszyć?

Np. Zosia (Eliza Kruszczyńska) powinna być w białej sukni, tymczasem wszyscy wykonawcy są w ponurych czarno-szarych strojach, ale takie właśnie kolory pasują do ogólnej koncepcji przedstawienia. Od strony muzycznej kantata jest zrealizowana bardzo starannie. Utalentowany dyrygent Piotr Borkowski dał niektórym sekwencjom chóralnym dosyć szybkie tempa, przez co spektakl stał się mniej misteryjny, za to bardziej zwięzły.

 

Widma 4

 

Z jednej strony chór stoi dosyć sztywno na scenie w dwuszeregu, ale stanowi jakby naturalną przeszkodę dla postaci duchów, które muszą się przeciskać pomiędzy chórzystami, aby wygłosić i wyśpiewać swoje kwestie na przodzie sceny. Ten zabieg pozwala zrozumieć, że duchy są niematerialne i w zasadzie niewidoczne dla zgromadzonych osób.

 

Widma 5

 

Pewien problem stwarza wyraźne podawanie tekstu Mickiewicza. W partiach mówionych przez solistów wszystko jest zrozumiałe, gorzej gdy uczestnicy Widm śpiewają – niewiele można zrozumieć, tymczasem tekst na tablicy świetlnej pokazuje tylko angielskie tłumaczenie. Polska wersja pojawia się dopiero wtedy, gdy uczestnicy obrzędu Dziadów mówią zgodnie z intencją reżysera coś w jidysz lub po niemiecku. Tych uwag nie można jednak odnosić do Chóru Opery Wrocławskiej przygotowanego przez Annę Grabowską -Borys, bo tutaj dykcja jest wzorowa. Kantata Moniuszki Widma stała się na scenie opery spektaklem z silnym wydźwiękiem moralno-historycznym osiągniętym typowo teatralnymi środkami.

                                                                                 Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART