GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Aida” Verdiego w Opéra Royal de Wallonie – Liège
Strona 4 z 4
Dużo pozytywnych wrażeń dostarcza też starannie przygotowany przez Pierre’a Iodice’a chór. Spore wątpliwości wywołuje natomiast prezentująca zróżnicowany poziom obsada solistów. Najbardziej podoba się Lionel Lhote, który w roli króla Etiopów Amonastra imponuje szlachetnym brzmieniem gęsto nasyconego barytonu oraz przyciągającą uwagę prezencją sceniczną.
Dużo dobrego można powiedzieć o kreującej tytułową rolę amerykańskiej sopranistce pochodzenia kubańskiego Elaine Alvarez, pięknie prowadzącej linię wokalną i bezbłędnie odnajdującej się w stylu Verdiego. Godnie rywalizuje z nią gruzińska mezzosopranistka Nino Surguladze, fascynująca mocnym i ciemno brzmiącym dołem skali, skutecznie podkreślającym gwałtowny charakter zazdrosnej Amneris.
Natomiast spory zawód sprawia śpiewający partię Radamesa i znajdujący się już wyraźnie u schyłku błyskotliwej niegdyś kariery włoski tenor Marcello Giordani, rażący pozbawionym dźwięczności dołem skali i siłowym atakowaniem górnych dźwięków. Niczym szczególnym nie wyróżniają się też Luca Dall’Amico w roli Ramfisa i występujący jako Król Egiptu Luciano Montanaro, w przeciwieństwie do w pełni przekonującej w roli Kapłanki belgijskiej sopranistki Tineke van Ingelem. Na czele Orkiestry Opéra Royal de Wallonie stoi włoska dyrygentka Speranza Scappucci, która nadaje całej interpretacji odpowiednią dynamikę i ekspresję, atrakcyjnie rozplanowując poszczególne plany dźwiękowe, chociaż niekiedy za mało skutecznie powstrzymująca dźwiękową masę często „przykrywającej” głosy solistów orkiestry. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |