opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




20 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

38 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Aida” Verdiego w Opéra Royal de Wallonie – Liège

Cała przestrzeń sceny jest ograniczona z trzech stron wysokimi i ruchomymi ścianami, które w zależności od potrzeby wyznaczają salę królewskiego pałacu, świątynię Wulkanu czy ozdobione hieroglifami apartamenty Amneris.  Z kolei brzeg Nilu, gdzie Amneris przychodzi odprawić modły w przeddzień zaślubin z Radamesem i gdzie oczekuje na swego ukochanego (to także tutaj zaskakuje ją ojciec), zostaje przywołany za pomocą lasu papirusowych drzew.

 

Aida,Liege 4

 

Najbardziej poruszający obraz odsłania się jednak w finale opery, kiedy podczas pożegnalnego duetu „Morir, si pura e bella – O terra, addio” zamieniająca się w grobowiec kochanków krypta powoli się zamyka, a w tym samym czasie znajdująca się na wyższym poziomie Amneris szaleje z rozpaczy. Trochę szkoda, że twórcy omawianej inscenizacji zdecydowali się wyposażyć wielu wykonawców w nieproporcjonalnie duże i portretujące różne bóstwa maski, ubierając ich także (szczególnie chórzystów) w zbyt pstrokate stroje.

 

Aida,Liege 5

 

Oczywiście chodzi o odwołanie się do dawnego Egiptu, wszakże ów wizualny przepych zbliża się czasem niebezpiecznie do granicy banalnej tandetności. Szkoda też, że reżyser nie poświęcił więcej uwagi budowaniu związków pomiędzy poszczególnymi protagonistami, których gra aktorska często ogranicza się do konwencjonalnych póz i gestów. Miłym zaskoczeniem jest natomiast pozostająca w dużym kontraście z tradycyjną estetyką spektaklu, nowoczesna i frapująca kreatywnością choreografia Michèle Anne de Mey - ważnej postaci współczesnego tańca w Belgii – w porywającym wykonaniu świetnie się prezentującej grupy baletowej.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART