opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




20 maj 2019       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

67 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Córka pułku” z MET, albo farsa tyrolska

Można po raz któryś z rzędu zadać pytanie, gdzie podziali się charakteryzatorzy i kostiumolodzy, dbający o tuszowanie niedostatków urody i figury u śpiewaków, zwłaszcza tych występujących w rolach amantów? Nawet, jeśli jest to farsa. Toć dawniej mieściło się to pośród elementarnych czynności zwykłych krawców, wypychających ramiona lub wyszczuplających sylwetki za pomocą rozcięć. Nie wiadomo też na ile pomysłem reżysera Laurenta Pelly’ego było uczynienie z Tonia postaci groteskowej wskutek nadmiaru ekspresji mimicznej, a na ile było to twórczym wkładem samego artysty?

 

Corka pulku,Met 4

 

Także tusza nie zawsze musi być wadą, lecz równie dobrze może zostać obróconą w atut, szczególnie w przypadku silnych osobowości scenicznych jak to bywa w przypadku Ambrogia Maestri, o czym można się było przekonać na przykładzie jego występów w Napoju miłosnym czy w Adrianie Lecouvreur, a w omawianym przedstawieniu dotyczyło to Stephenie Blythe w roli Markizy Berkenfield.

 

Corka pulku,Met 5

 

Kathleen Turner zaś jako Księżna Krakenthorp sprawiała momentami wrażenie transwestyty, z czym być może korespondowało obsadzanie przez tancerzy wspomnianych poprzednio służących. Skądinąd rola ta, jak później strażnika więziennego w Zemście nietoperza, stwarza okazję do występu na scenie operowej aktora. A że Donizetti w Córce pułku nawiązał do tradycji francuskiego gatunku opéra comique, polegającego w tym wypadku nie tyle na wesołej treści (do niego należeć będzie w przyszłości Carmen), co przeplataniu numerów muzycznych wstawkami dialogowymi. Stąd pojawienie się aktorki nie stanowi bynajmniej obcego wtrętu.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART