GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMój pierwszy Szef – Napoleon Siess (1931-1986)
Strona 5 z 6
Jednocześnie dbał o precyzję wykonania, czujnie wskazując wejścia solistom i zespołom, dbając o właściwe tempa. Choć nie zawsze dysponował najwyższej klasy artystami, jego osobowość sprawiała, że osiągał jednolitą koncepcję i wysoki poziom artystyczny przedstawień. Nie oszczędzał się nigdy, po spektaklu bywał zmęczony, zlany potem i całkowicie wyczerpany.
Jako dyrektor nie był oczywiście ideałem, w stosunku do współpracowników bywał porywczy i apodyktyczny, ale jednocześnie dbający o ludzi. O jego charakterystycznym sposobie bycia i porzekadłach krążyły w operze liczne anegdoty. Słynne było powiedzenie o śpiewakach: „śpiewa tę partię już od 20 lat – zawsze źle!” czy też odezwanie się oszczędzających się muzyków: „tak grasz, jakbyś chciał żyć 100 lat. Tylko po co?”. W środowisku śląskim stał się bardzo znany i szanowany. Nie wiadomo właściwie dlaczego jego talent nigdy tak naprawdę nie został doceniony poza Śląskiem, a zaproszenie do Teatru Wielkiego – Opery Narodowej przez Roberta Satanowskiego do realizacji premiery Opowieści Hoffmanna nie okazało się sukcesem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |