opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 marzec 2019       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

17 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Hamlet” znad Jeziora Bodeńskiego

 

Hamletem w Bregencji dyrygował Paulo Carignani, znany nam z kierownictwa muzycznego Turandot, na które jeździliśmy z Grand Tourem nad Jezioro Bodeńskie. Dyrygował wtedy i teraz na poziomie mistrzowskim. Partię tytułową utrzymaną w wysokiej tessiturze o mocy tenora bohaterskiego śpiewał Pavel Černoch głosem wspaniałym, wspierającym kreację sceniczną, którą już bez muzyki, ale z oryginalnym szekspirowskim tekstem mogłaby w jego wykonaniu przyjąć najlepsza nawet scena teatralna.

 

W doskonałej obsadzie wyróżnię jeszcze Królową Gertrudę (Dshamilja Kajser), świetnego barytona dramatycznego Jonathana Winnela (Król), Ofelię (Julia Maria Dan), Laertesa (Paul Szchweinester) i Bartosza Urbanowicza (Marcello), który kilkanaście lat temu w Poznaniu  debiutował pod moją dyrekcją, a teraz coraz skuteczniej przebija się w doskonałych obsadach na międzynarodowych scenach, przepięknym basowym głosem i scenicznym talentem.

 

Mój szacunek, podziw, a nawet – nie ukrywam – zachwyt przywrócony do życia Hamlet   zawdzięcza przede wszystkim austriackiemu reżyserowi Olivierowi Tambosi. Prostotą rozwiązań scenicznych, wspaniałymi kostiumami (Gesin Völm), oszczędnie trafną  scenografią (Franc Philippe Schlossmann), precyzyjnym wypracowaniem postaci i interesującym rozplanowaniem scen zbiorowych oraz logiką poczynań bohaterów, uzyskał Tomasi klimat szekspirowski, wsparty porywającym śpiewem i muzycznym klimatem równym najwybitniejszym mistrzom złotego wieku opery włoskiej.

 

Patrząc na to niezwykłe przedsięwzięcie odkrytego na nowo XIX wiecznego wybitnego dzieła operowego z jego głęboko przemyślana szekspirowską, a jednocześnie nowoczesną realizacją zastanawiam się, jak się to ma do poczynań polskich reżyserów. Choćby na chybił trafił ostatnich premier operowych w Warszawie (ManruRogerTosca) Krakowie (Oniegin) Bytomiu (Moc przeznaczeniaRomeo i JuliaTraviata), Poznania (Napój miłosnyFaust), Wrocławia (Halka)czy Białegostoku (Turandot). 

 

Odpowiedź na to pytanie pozostawiam moim zacnym, jak zawsze cierpliwym czytelnikom.

                                                                     

                                                                                    Sławomir Pietras


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART